UDFORDRING

Salg af New Yorker spejle på Amazon Tyskland

Direkte Import kontaktede Substant (Tidligere Valuezon Nordic), da de igennem lang tid sammen med andet bureau havde forsøgt, at komme i gang med salg på Amazon.

Containerne med New Yorker spejle var for længst ankommet til Europa og nu ville Direkte Import i gang. Valuezon og Direkte Import besluttede sig for et samarbejde med fokus på det tyske marked og New Yorker spejle, som Direkte Import havde stor succes med på det danske online marked. 

Trods produkternes størrelse og prisniveau skulle Amazon Tyskland med sine 44 millioner potentielle kunder være målet for samarbejdet

KUNDE

Direkte Import

INDUSTRI

Møbler

+1 mio. DKK

i månedligt salg

+ 1.7 mio.

visninger på en uge

6 %

markedsførings spend af omsætningen

LØSNINGEN

Stærk SEO, listings og kampagner

Substant og Direkte Import blev enige om, at go-to-market strategien skulle være FBM (Fulfillment By Merchant) qua spejlenes størrelse, vægt og pris ikke egnede sig til FBA (Fulfillment By Amazon) samt for at have hands-on med leveringer, lagerbinding og kundeservice. 

LØSNINGEN

Stærk SEO, listings og kampagner

Substant og Direkte Import blev enige om, at go-to-market strategien skulle være FBM (Fulfillment By Merchant) qua spejlenes størrelse, vægt og pris ikke egnede sig til FBA (Fulfillment By Amazon) samt for at have hands-on med leveringer, lagerbinding og kundeservice.  Nogle af de elementer Valuezons teams af analyse-, indhold-, kampagne-, data- og forretningsudviklingsspecialister har foretaget:

– Kategorianalyser af potentialer & konkurrenter

– Keyword-analyser og udarbejdelse af Keyword-strategi

– Titler, punktlister og produktbeskrivelser med SEO og emotionelle triggers

– Image briefings baseret på vores eyetracker viden

– Brand univers-elementerne A+ Content & Brand Store

– Salgsaktiviteter med kuponrabatter, deals og discounts

– Målrettede kampagner med produkt- og displaykampagner

– Gennem løbende monitorering har virksomheden fundet den rette model for deres produkter på Amazon og skaleret Amazon-forretningen til flere markeder og produktvarianter  

Nogle af de elementer Valuezons teams af analyse-, indhold-, kampagne-, data- og forretningsudviklingsspecialister har foretaget:

– Kategorianalyser af potentialer & konkurrenter

– Keyword-analyser og udarbejdelse af Keyword-strategi

– Titler, punktlister og produktbeskrivelser med SEO og emotionelle triggers

– Image briefings baseret på vores eyetracker viden

– Brand univers-elementerne A+ Content & Brand Store

– Salgsaktiviteter med kuponrabatter, deals og discounts

– Målrettede kampagner med produkt- og displaykampagner

– Gennem løbende monitorering har virksomheden fundet den rette model for deres produkter på Amazon og skaleret Amazon-forretningen til flere markeder og produktvarianter  

RESULTATER

+1,0 mio. DKK i månedlig omsætning på New Yorker spejl på Amazon Tyskland med 6% markedsføring af omsætningen 

Substant og Direkte Import har efter en hurtig aktivering af Seller kontoen og en grundig optimering af listingen arbejdet fokuseret på, at få produktkvalitet og logistik på plads.

RESULTATER

+1,0 mio. DKK i månedlig omsætning på New Yorker spejl på Amazon Tyskland med 6% markedsføring af omsætningen 

Substant og Direkte Import har efter en hurtig aktivering af Seller kontoen og en grundig optimering af listingen arbejdet fokuseret på, at få produktkvalitet og logistik på plads. 

Herefter har vi push’et salget med produkt- og displaykampagner, og efter 3 måneders opbygning af kategorirangering opnået imponerende resultater:

– +1,0 mio. DKK i omsætning på en måned

– Gns. salg pr. dag på 15 enheder

– Markedsførings-spend reduceret med 50% over 18 uger til bare 6,0% af omsætningen

– 68% af salget fra organiske visninger / 32% fra kampagner

– 6,2 mio. gange er tyske forbrugere blevet disponeret for New Yourker spejlene på en måned

– Udvidet til flere Amazon markeder: Frankrig, Spanien og Holland samt udvidet sortimentet af spejle

Resultaterne viser, at Amazon er en stærk platform til på bare ét enkelt produkt, at skabe en forretning på Amazon, men at der skal være styr på SEO, kampagner, markedsføringsspend, logistik og produktkvalitet.   

Herefter har vi push’et salget med produkt- og displaykampagner, og efter 3 måneders opbygning af kategorirangering opnået imponerende resultater:

– +1,0 mio. DKK i omsætning på en måned

– Gns. salg pr. dag på 15 enheder

– Markedsførings-spend reduceret med 50% over 18 uger til bare 6,0% af omsætningen

– 68% af salget fra organiske visninger / 32% fra kampagner

– 6,2 mio. gange er tyske forbrugere blevet disponeret for New Yourker spejlene på en måned

– Udvidet til flere Amazon markeder: Frankrig, Spanien og Holland samt udvidet sortimentet af spejle

Resultaterne viser, at Amazon er en stærk platform til på bare ét enkelt produkt, at skabe en forretning på Amazon, men at der skal være styr på SEO, kampagner, markedsføringsspend, logistik og produktkvalitet.   

KUNDEN

Direkte Import

Direkte Import er som navnet antyder en import virksomhed, der køber ind fra Asien og via egen webshop sælger direkte til forbrugeren uden mellemled.

Direkte Import fører et kæmpe udvalg af havemøbler, vitrineskabe og møbler til hjemmet.

Gennem mange års erfaring med sourcing af disse produkter har virksomheden opnået et ikke ubetydeligt kendskab til forbrugerefterspørgsel samt opbygget lange relationer med producenterne.  

NÆSTE
KUNDECASE

SUBSTANT & GOSH Copenhagen

GOSH Copenhagen opnår 168% vækst, 40.000 ekstra ordrer og 107 mio. eksponeringer på Amazon